10 Ağustos 2017 Perşembe

Rakotz bridge (Rakotzbrücke) tecrübem



 Rakotz Bridge Nedir?
Rakotz bridge (Almanca Rakotzbrücke) veya bir diğer bilinen adıyla devil's bridge yani şeytanın köprüsü... 1860 yılında Kromlau'da Kromlauer Park üzerine Almanlar tarafından inşa edilmiş. Şeytanın köprüsü denilmesinin sebebi ise köprünün suda oluşan yansıması ile alakalı. Kısacası fantastik tarzda yer arayanlar için güzel bir mekan.


Rakotz Bridge'e Nasıl gidilir?

Gelelim hepinizin asıl merak ettiği noktaya acaba buraya nasıl gidilir? Gidebilir miyiz ki biz buraya? Aman burası dağ taş orman bizi yerler! Domuz vardır oralarda falan! Aslında hiç öyle değil, tamam bir zamanlar çok domuz varmış, fakat şu an Rakotz bridge gayet temiz havasıyla, temiz doğasıyla, büyüleyici görüntüsüyle Kromlau parkının tam ortasında bulunuyor. Yola çıkarken şunu aklımdan hiç çıkartmadım, yeşillik ve muhteşem doğanın bana vaat ettiklerini.
Şimdi bu yola çıkmadan önce herkes Maps.me uygulamalarını indirmeli. Bu uygulama bir çevrimdışı harita uygulaması. Yaptığım trekking  gezilerinde gerçekten çok işe yaramış bir uygulama. Peki gelelim benim ve arkadaşlarımın buraya nasıl gittiğine, bunu adım adım anlatayım size.

Adım 1
Ben bu yolculuğa öncelikle Dresden'den başladım. Tabi Rakotz Bridge yer olarak Dresden'e yakın fakat oradaki görevlilere Rakotz Bridge derseniz onların bu konudan pek haberleri yok. O yüzden sizin demeniz gereken yer Kromlau. Bu yolculuğa başlarken erken saatte başlamamız büyük bir avantajdı tabii ki. Tren saatleri aşağıda gördüğünüz gibi, bilet fiyatları yüksek olabilir. Fakat regional day ticket yani günlük sınırsız bölgesel bilet alırsanız sadece 25 euro ödersiniz üstelik grup olarak yola çıktıysanız mesela biz beş kişiydik ve toplamda 45 Euro ödedik. Fakat bu makine fiyatı eğer bilet ofisinden alırsanız 50 euro ödüyorsunuz. Tabii kesinlikle dönüş yolunu da sormayı unutmayın.
Regional day ticket'ı buradan satın alabilirsiniz.

  Erken kalkan yol alır dostlarım!
Adım 2
Tren yolculuğumuzda önce Dresden'den Görlitz'e vardık, ardından Görlitz'den Weisswasser'e ulaştık. Tren günümüzün en rahat ulaşım aracı diyebilirim gönül rahatlığıyla ve hatta bu konuda bence fikirizdir. İşte burdan sonra size iki imkan var; ya otobüs ya da doğa içinde yaklaşık 4,5 km bir trekking ziyafeti. Otobüsün numarası 257 ve 20 dakika aralıklarla mevcut. Macera veya bir yol hikayesini otobüste bulamazsınız bu yüzden yürümek her zaman en ilkel ama en maceraperest ulaşım yollarından biridir.
Bu yüzden biz de doğayı daha fazla hissetmeyi yani yürümeyi seçtik.


Weisswasser otobüs istasyonu (Tren istasyonunun hemen yanı)
Adım 3
Bahsettiğim Maps.me uygulaması işte tam burada devreye giriyor. Evet gördüğünüz üzere yaklaşık 4.5 km yol var köprüye ulaşmaya ama inanın bu yol sanki 4.5 metre gibiydi çünkü doğa öyle bir güzellik ki sen içinde yürürken o seni aslında uçuruyor. Bu mekan, ruhunun ve bedeninin en çok ihtiyacı olan şeyi -mutluluğu ve güzellikleri- hissettiriyor sana. Geriye yapman gereken tek şey haritaya bakmak ve yolları kaçırmamak. Ek olarak şarjınızı iyi koruyun! :)

Hayat kurtaran aplikasyon: Maps.me

Yukarıda çok güzel bir yol haritası görüyorsunuz peki gerçekte o gittiğimiz yollar nasıldı?

Yola ufak bir yerleşim yeri ile başladık.

Kromlau'nun içideki o şirin tren yolu.

İrili ufaklı birçok su birkintileri...

Sonsuz güzelliklerle dolu trekking yolu.


Turistik bir fotoğraf örneği. Bu mekan bir harika!


Yön levhaları işinizi kolaylaştırıyor.

Son Adım
Sonunda Rakotz Bridge'e vardık. Uzun bir yoldu fakat her şey için değerdi. Bazen en ufak bir mutluluk için uzun bir yolu göze almak, size tadılmaz bir mutluluk yaşatıyor. Yol boyunca sıkıntılar yaşadık mesela yemek konusunda yanımızda Hanuta gofret dışında yiyecek yoktu.:) Dönüş yolunda otobüsü bulamadık ve tekrar 5 km yürüdük ama her şeyden sonra o köprüyü görmek ve amacına ulaştığını bilmek duygusunu yaşamak gerçekten çok güzel. Her şey bir kenara dursun, örnek aldığım insanlardan biri olan Hasan Söylemez'in dediği gibi: "İnsan insana ve tabiata dokundukça insan kalır." Yorumu size bırakıyorum... 
Ve tabii ki son adım ise o anı ölümsüzleştirmek...


 Photo by:Fenasi


   instagram png ile ilgili görsel sonucu
Follow me!

1 yorum: